Språkligt stöd
Alla våra tjänster kan levereras på kundens modersmål. Vår främsta kommunikation sker på persiska, arabiska och somaliska, men vi erbjuder även stöd på engelska, turkiska, franska och tyska.
Kontakt och process
Vi har ingen fysisk mottagning. All kontakt sker digitalt. Kunden skickar sitt ärende till oss via webbplatsen, och vi svarar med lösningar, dokument eller steg-för-steg-instruktioner på det språk kunden önskar.

Helpify – För att ingen ska känna sig ensam i systemet
Kunden går in på vår webbplats och fyller i ett formulär där de beskriver sitt ärende och vilket stöd de behöver. De kan bifoga dokument och ge information på sitt eget språk. Vårt team kontaktar kunden via e-post för att förtydliga behovet och lämna en offert. Efter kundens godkännande och betalning skickar vi en fullständig lösning på kundens eget språk. Vi arbetar uteslutande online. All kommunikation och vägledning sker digitalt. Vi erbjuder svar och dokumentation på flera språk: främst persiska, arabiska och somaliska, samt även engelska, tyska, turkiska och franska.